2014.06.09 | Press

Stayhard.se selects Apptus eSales to optimise sales

Below is the press release regarding that Stayhard.se has selected Apptus eSales to personlise their users experience. NB only in Swedish.

Stayhard, en av Sveriges ledande modeföretag på nätet, väljer Apptus e-handelslösning eSales för att personalisera användarupplevelsen i e-handeln. Med Apptus eSales presenterar Stayhard ett relevant produktutbud och optimerar därmed försäljningsmöjligheterna.

Stayhard har implementerat Apptus eSales funktionalitet för sök, navigering och rekommendationsteknik samt automatiserad hantering av produktutbudet. Under 2014 planerar Stayhard att använda sig av ytterligare funktionalitet från Apptus eSales.
Vi ser oändliga möjligheter med Apptus eSales och vi arbetar ständigt med att få fler funktioner på plats. E-handel är en teknikintensiv bransch och kunderna blir mer och mer kräsna. För en fortsatt lönsamhet behöver vi ligga i framkant med den senaste tekniken. Vid upphandlingen såg vi att både Apptus som bolag och deras e-handelslösning Apptus eSales är ledande inom sin bransch”, säger Johan Davidsson, Driftchef på Stayhard.se.

För Stayhards kunder innebär detta att de enklare kan hitta produkter de söker. Apptus eSales kartlägger besökarens beteendemönster i realtid och presenterar produkter som kunden med stor sannolikhet kommer att tycka om, samtidigt som den väljer bort produkter som har liten sannolikhet att hamna i kundens varukorg. ”Vi är givetvis mycket glada över att få börja samarbeta med Stayhard. De har höga förväntningar på Apptus eSales och jag är övertygad om att vi kommer leva upp till dem”, säger Simon Gustafsson, Nordic sales på Apptus.

För ytterligare information kontakta marknadsansvarig Sören Meelby på Apptus, 0701-66 41 41, firstname.lastname(at)apptus.com

Om Stayhard
Sedan starten 2005 har Stayhard vuxit till att bli en av Sveriges största modeaktörer för män på internet med leveranser till 28 länder och med över 150 varumärken i sin produktdatabas. Genom att arbeta hårt och med en tydlig målsättning vill Stayhard alltid ge kunderna en bra köpupplevelse med ett stort utbud och attraktiva produkter. Stayhard har två fysiska butiker, en i Göteborg och en i Herrljunga samt webbsidan, www.stayhard.se

Book a demo

Want to know more? Fill out the form to book a demo with us.